It is currently 09 Sep 2010, 03:31

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
[XFX 8800Ultra] Strepen tijdens POST / geen drivers. 
Author Message
dwaashaas

Post [XFX 8800Ultra] Strepen tijdens POST / geen drivers.
Hey allen, weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest (en helaas is het voor technische problemen)... Ik quote hier even het draadje dat ik op tweakers ook heb gezet, daar ik weet dat er genieën onder jullie zitten (in sommige gevallen eerder letterlijk mss).
Quote:
Ik heb me 2 jaar (en een maand) geleden 2x de [b]8800 Ultra [/u]van [b]XFX [/u]draaien in SLI op:
•Asus S775 Striker Extreme 680i (onboard geluid uitgeschakeld,daar ik USB luidsprekers gebruik
•OCZ 2G PC6400 Platinum Rev2 XTC (x2)
•Intel Core 2 Duo E6850 (standaard op 3.0GHz)
•OS Vista64bit
•PSU: 1000W Antec
Onlangs is mijn primaire HDD gecrashed, vervangen en heb ik Vista64 opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren, behalve de grafische kaart. Vanaf dat ik afwijk van de Standaard-VGA grafische adapter die in Windows zit, dien ik te rebooten om daarna ofwel BSODs te zien (allen over nvidia drivers, de nummers ontgaan me even), of ik krijg een zwart scherm nadat het Windows logo tevoorschijn kwam.

Wat heb ik al gedaan? Alle NVIDIA-drivers geprobeert (Beta, WHQL, alle gearchiveerde drivers, originele drivers van CD), zowel via nvidia.com als xfxforce.com. Verder heb ik ook alle laatste en originele drivers van Asus geprobeert en de laatste BIOS versie (deze had ik al). Reeds voor de herinstallatie werkten al deze drivers zoals het hoorde!

Ondertussen heb ik ook al de twee kaarten afzonderlijk in gestoken, weer alle drivers geprobeert, met én zonder bridge ertussen, allen zonder succes. Ook krijg ik ondertussen strepen vanaf POST op mijn scherm. Deze verdwijnen echter wanneer ik terug in Windows zit (met standaard vga driver of safe mode).

Ik heb tevens ook geprobeert om mijn OS te upgraden naar Windows 7 64bit, maar tijdens de installatie wanneer hij op zoek gaat naar geschikte drivers -> BSOD en herstelt hij mijn originele OS. Dus ik vermoed dat het probleem hier ook bestaat en zoek verder.

Bios instellingen zijn ook allemaal gecontroleerd, geavanceerde settings voor grafische toepassingen uitgezet, default settings draaien, chmod reset, ...

Ik vermoed dat beide 8800 Ultra kaarten het begeven hebben, maar alvorens uit te kijken naar een nieuwe wil ik zekerheid natuurlijk. Ik ben momenteel op zoek in mijn vriendenkring naar mensen met een pci-x pc waarop ik eens kan testen.

Weten jullie wat ik nog zou kunnen proberen om deze kaart(en) weer aan de praat te krijgen, of is het werkelijk game-over?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Mocht ik iets van informatie vergeten zijn, mijn excuses. Ik zal deze zo snel mogelijk aanvullen. Als ps mag je gerust taalfouten aanhalen (het moet maar juist zijn), maar be gentle .

03 Jan 2010, 13:37
Profile
HIGH COMMAND

Post Re: [XFX 8800Ultra] Strepen tijdens POST / geen drivers.
Verticale strepen op je scherm duiden in 99 van de 100 gevallen op hardwareschade, jammer genoeg ...
Wat kan er misgegaan zijn?:
> elektrische schok, waardoor én je hdd én je graka klappen hebben gekregen
> bij het uitbouwen/inbouwen van je hdd statische lading op je graka door met je handen vast te nemen

Test je videokaart eens in een andere machine moest je dat nog niet gedaan hebben, dan kan je alvast het moederbord uitsluiten. Alhoewel je vlotjes je OS kan installeren en werken dus mijn mening is dat je mobo wel in orde is.

FrozenOne

03 Jan 2010, 23:41
Profile E-mail
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]