Re: [FIRST LOOK] Aliens vs Predator
Enkele ondervindingen na het spelen van wat single & multiplayer mayhem.
Allereerst hebben ze er een nóg intensere beleving van gemaakt. De camera beweegt mee met je eigen bewegingen, dus al je ergens op klimt als marine dan volgt de camera de klimbeweging zodat je wat meer inleeft in het personage. Hetzelfde heb je natuurlijk ook met de super-beestige fatalities, waarbij het doorspiezen van een gecloakte Predator met een alienstaart een onbetwistbaar FPS-orgasme betekent.
Net zoals de meeste shooters nu heb je ranked matches & player matches, bij de ene kan je xp krijgen en "levelen", bij de andere niet. Levelen in Aliens vs Predator betekent dat je wat nieuwe skins kan kiezen. Als je in de single predator tot een bepaalde level speelt, unlock je ook alien-vision voor de multiplayer, ik weet niet als er nog andere zulke speciale unlocks zijn.
Gisterenavond heb ik ook gemerkt dat er ondertussen héél wat dedicated servers bijgekomen zijn, wat FANTASTISCH leuk kan zijn, eindelijk es met 18-man een spel spelen, wat voordien onmogelijk leek. Survival spelen met een nest marines ieder met de flashlight (leve mijn dx11-kaart) door een donkere tunnel zitten trillen van spanning... hmm

Ik ben voorlopig heel tevreden van de balance, hoewel een predator + disc soms wat oneerlijk lijkt... is dit wel wat anders als je als predator zélf met de disc in de hand staat en beseft dat het toch allemaal niet zo simpel is, en je eigenlijk ontzettend schrik hebt van die verdikke snelle sneaky aliens, en die 1-shot dual barrel marines en hun veel te slimme smartguns.
Ze hebben echt wel zin voor afwerking, van de zwaar klinkende voetstappen van de predator, tot de manier waarop dat de staart van de alien collision detection heeft als je achteruit kruipt...
Het enige waar ik een beetje bang voor ben, waardoor het spel snel in waarde kan dalen, is dat er niet veel mensen zijn die het spel graag spelen of een kans gaan geven tussen het overaanbod van shooters & andere games. Waardoor het aantal dedicated servers snel gaat dalen, de kwaliteit & kwantiteit van de spelers gaat dalen en het gedaan is met de leute...
Daarnaast mochten ze nóg wat originelere levels gemaakt hebben, ze zijn een beetje typisch & zouden nóg meer mogen inspelen op de mogelijkheden van de verschillende classes. Zoals vents voor aliens enz....
ik probeer er voorlopig nog zoveel mogelijk van te genieten