It is currently 10 Sep 2010, 14:27

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Warcraft 3 Dood? Nee DOTA! 
Author Message
wannabe gek

Post Warcraft 3 Dood? Nee DOTA!
Misschien toch eens aan de grote klok hangen waarom hier een warcraft 3 kanaal is en er zo weinig in gepost wordt hoewel het kanaal meermaals vol zit... De reden is : Dota, een game al jaren oud, een simpele map-mod voor warcraft 3 die uiteindelijk ook naar Warcraft 3: The Frozen Throne expansion is gebracht, als Dota : All-Stars. Het is nog steeds in ontwikkeling en ondertussen draaien de CPL en ECL er al leagues van en ondersteunt Blizzard het officieel. Want het is tenslotte een tweede succesverhaal in dezelfde stijl als Counter-Strike (gemaakt door amateurs en uiteindelijk succesvoller dan het origineel)!

What is this Dota you speak of?

Dota - Defense of the Ancients. Het idee is simpel, elk van de twee teams heeft een resem heroes (om en bij de 70) waaruit ieder er een kiest. De teams bestaan elks uit 5 man. Dan is het de bedoeling jouw hero te levellen en uiteindelijk de andere hun "Ancient" te vernietigen (hoofdgebouw). Het andere team probeert hetzelfde te doen. Natuurlijk kun je dit niet alleen en moet je in team spelen, of je wordt onheroepelijk ge-ganked.

Moet je daar geen Warcraft Wizkid voor zijn me super-micro skills enzo?

Nope, het game verschilt zo hard van warcraft dat het een compleet ander game genoemt kan worden met praktisch dezelfde graphics. Ook controleer je maar 1 hero in plaats van een heel leger. Je basis stuurt wat "creeps" uit naar de andere basis maar zonder jouw tussenkomst zou dit oneindig lang duren. De leercurve ligt echter wel ZEER hoog, voor dat je je hero wat onder de knie hebt en begint aan te voelen wanneer het volledige andere team op de loer ligt om je te ganken, omdat je op je eentje bijna in hun basis bent, dat vraagt toch wel ff ervaring...

Dus dat is niks voor mij... ik kom in een public en wordt direct uitgemaakt voor noob enzo...

Toch niet, oppassen dat je duidelijk maakt dat je een beginner bent, lees de strategie forums een beetje, en speel om te beginnen met een ranged hero (zoals Bone Clinkz of Kardell the Dwarven Sniper)... En vraag raad aan de andere spelers. Negeer de Noob roepers (die er veel te veel zijn), speel voorzichtig en lees een strategie over je gekozen hero.

Ik ga hier op korte termijn wat strats neerpoten, en wat hulpjes en trucks alsook een betere beschrijving van het game. Als er genoeg geinteresseerden zijn kunnen we intern eens wat spelletjes spelen alvorens we de pubs gaan onveilig maken :)

En nu? Waar vindt ik da dota-spul en kwantakosta?

Als je al warcraft 3 en de Frozen Throne expansion hebt... Helemaal niks.

Je kan de map [u]hier[u] downloaden, plaats deze in je Warcraft 3/download/ directory en je kan vertrekken (spijtig genoeg worden downloaders onmiddelijk uit games gekicked, dus zie dat je de map hebt).

URLs:

http://forums.dota-allstars.com/index.p ... opic=33844

Strategy Guides voor alle heroes in't game. Altijd lezen, soms komen er zeer interessante weetjes boven die je anders nooit zelf zou hebben gevonden.

http://www.dota-allstars.com

De hoofdsite van alles over Dota.

http://www.getdota.com

Download steeds de nieuwste versie van Dota Allstars.

22 May 2006, 18:36
Profile E-mail
[T-RAW] Member

wel, ja laat hier eens wa meer aandacht voor zijn.

21 Jan 2007, 22:12
Profile
gekkenhuis bezoeker

Post Re: Warcraft 3 Dood? Nee DOTA!
Is er veel volk dat dota speelt?
In belgie vind ik er niet veel.
Binnekort is er een (kleine lan) met dota comp

16 Apr 2008, 09:32
Profile E-mail
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]